Temubual Ustaz Rohidzir Rais bersama Dato Dr Mahmood Zuhdi tentang Hukum ASB

">

Temubual Ustaz Rohidzir Rais bersama Dato Dr Mahmood Zuhdi tentang Hukum ASB (part 2)

">

Ahad, 10 Februari 2008

Menikmati Kemanisan Ibadat Solat


Dari Penulis Buku Paling Laris "Pelik dan Aneh Dalam Solat"
SOLAT SUNAT
Kaitannya Dengan Keperluan Masa Kini

oleh Ustaz Abdul Rahman Muhamed


Islam ialah agama kesejahteraan, agama samawi yang syumul dengan konsep peribadatan yang menyeluruh, unik dan tersendiri. Ibadah dalam Islam menjurus kepada ketenangan, kedamaian dan kebahagiaan yang banyak menyelesaikan masalah umat. Setiap ibadah dalam Islam mengandungi hikmah atau fadilat yang tersendiri. Jika digali dan dikaji maka akan terserlah kebaikan yang tersirat.

Buku ini menerangkan fadilat dan tatacara solat-solat sunat yang ada dalam Islam. Dilengkapi dengan paparan situasi masalah-masalah masyarakat yang ada jalan penyelesaiannya dengan melaksanakan solat-solat sunat tertentu. Masalah anda juga mungkin disorot dalam buku ini.

Buku ini juga dilengkapi dengan gambar-gambar bagaimana melaksanakan solat sunat tertentu supaya lebih mudah difahami dan praktikal.

Buku Solat Sunat Masa Kini merupakan sebuah buku yang sangat unik dan berbeza dari buku-buku panduan solat lain yang terdapat di pasaran.

Buku ini secara terperinci memberitahu pembaca kelebihan-kelebihan atau hikmah yang terdapat dalam setiap solat sunat, yang jarang diketahui ramai. Sebagai contoh, tidak ramai yang megetahui bahawa solat sunat Dhuha boleh mengubati penyakit sendi dan Allah akan memurahkan rezeki kepada mereka yang mengamalnya.

Di samping itu, setiap masalah solat sunat yang diutarakan dalam buku ini juga mempunyai hadith, cerita serta gambar panduan. Ini memudahkan para pembaca untuk lebih memahami kandungan buku ini dengan lebih menyeluruh.

Buku ini sangat sesuai dibaca sesiapa sahaja terutama mereka yang ingin mencari panduan dalam bersolat sunat ataupun boleh menjadi modul untuk kuliah-kuliah Feqah.

Semenanjung M’sia: RM29.90 + RM3.00 = RM32.90

Sabah & S’wak: RM31.90 + RM3.00 = RM34.90

Size: 14cm X 21 cm (Hardcover + 4 Colors)

PENGHANTARAN TERUS KE RUMAH ANDA

Klik Untuk Kaedah Bayaran
Klik Untuk Melihat Buku-buku Lain


0 comments: